ETKİNLİKLERİMİZ

ETKİNLİKLERİMİZ

13.02.2025 58

 

CLEAN Projesi - Ocak Ayı Etkinlikleri Özet

CLEAN: Citizenship for Linking Environmental Awareness with New Technologies projesi kapsamında Ocak ayı boyunca öğrencilerimiz çeşitli etkinliklerle çevre bilinci ve dijital vatandaşlık becerilerini geliştirdi!

Ocak Ayı Etkinliklerimiz:
Öğretmen Tanışma Toplantısı: Proje planlamaları yapıldı ve iş birliği detayları belirlendi.
Öğrenci Tanışma Buluşmaları: Katılımcılar için çevrimiçi tanışma etkinlikleri düzenlendi.
Buz Kırma Etkinlikleri: Öğrenciler eğlenceli aktivitelerle birbirlerini tanıyarak ekip ruhunu güçlendirdi.
Avatar Tasarımı: Dijital vatandaşlık bilinciyle öğrenciler proje için kendi avatarlarını oluşturdu.
 Proje Logo Tasarımı: Öğrenciler, projenin kimliğini yansıtacak yaratıcı logo tasarımları hazırladı.
2 Şubat Dünya Sulak Alanlar Günü Etkinlikleri: Öğrenciler, sulak alanların önemi hakkında araştırmalar yaparak farkındalık yaratacak çalışmalar gerçekleştirdi.

Ocak ayında başarılı bir başlangıç yaptık ve öğrencilerimiz çevresel sürdürülebilirlik konusunda önemli adımlar attı. Şubat ayında ise daha fazla interaktif etkinlikle devam edeceğiz!

Projemizin tüm gelişmelerini takip etmek için bizi sosyal medya hesaplarımızdan izleyebilirsiniz!


13-02-202513-02-202513-02-202513-02-202513-02-202513-02-202513-02-202513-02-2025



























Şubat:

24-06-2025

Planlanan faaliyetlere ilişkin görev dağılımı yapıldı ve dijital araçlar tanıtılarak karma okul takımları oluşturuldu.
Güvenli İnternet Günü etkinlikleri kapsamında, proje öğrencileri okulda sınıfları gezerek bilgilendirme yaptı. Ayrıca, her sorusu bir ortak okul tarafından oluşturulan bulmaca LearningApps platformunda hazırlanarak sınıflarda çözüldü. Okulda güne özel bir pano hazırlandı.

 

 

 

 

 

 

 

Etkinliklerimizin bir parçası olarak, BT Destek Uzmanı Iustin Mureșanu'nun katılımıyla bilgilendirici bir web semineri düzenlendi. Web seminerinde sahte haber tespiti, çevrim içi güvenlik ve sorumlu internet kullanımı gibi dijital güvenliğin önemli yönlerine odaklanıldı.

24-06-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

Karma takımlara verilen görevler:

  • 1. Grup: Yapay zekâ (Ideogram) kullanarak su stresi, su tasarrufu ve suyun hayatımızdaki önemiyle ilgili görseller oluşturdu. Bu görseller, görevli öğretmen tarafından Artsteps platformunda sanal sergi olarak sunuldu.

SERGİ BAĞLANTISI İÇİN TIKLAYINIZ.

24-06-2025

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 

 

 

  • 2. Grup: Su tasarrufu, sürdürülebilirlik ve çevresel etkilerle ilgili konular belirlenerek öğrencilere tercih ettikleri konu paylaşıldı. Yapay zekâ (Gamma) kullanılarak üç slayttan oluşan sunumlar hazırlandı ve ortak bir sunuma dönüştürüldü. Bu sunuma ESEP üzerinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca öğrenciler su ayak izlerini hesapladı, görselleri sisteme yüklendi.

24-06-2025

  • 3. Grup:Canva kullanarak seçilen konularda bir afiş ve arkalı önlü broşür hazırlandı. Broşürler okulda dağıtıldı ve pano oluşturuldu.

24-06-2025

 

 

 

 

 

 

 

 


Mart:

Planlanan faaliyetler doğrultusunda görev dağılımı yapıldı ve dijital araçlar tanıtılarak karma okul takımları oluşturuldu.

Dünya Su Günü kapsamında öğrenciler, su tasarrufuna dikkat çeken bir Kamu Spotu (PSA) videosu hazırlamak üzere birlikte çalıştı. Öncelikle su tasarrufunun önemi tartışıldı, ardından her ortak okul bir bölüm seçerek kısa video klipler çekti. Klipler birleştirilerek farkındalık amacıyla projenin sosyal medya hesabında paylaşıldı.

24-06-2025

Bu etkinlikle öğrenciler yalnızca su tasarrufunun önemini öğrenmekle kalmayıp, aynı zamanda ekip çalışması ve yaratıcılık becerilerini de geliştirdiler.

 

 

 

 

 

 

 

Sıfır Atık Günü için Flaming Text adresi kullanılarak “Sıfır Atık Günü 2025 / Küçük Değişiklikler, Büyük Farklar! / Atık bir seçimdir – Akıllıca Seçin!” sloganıyla bir poster hazırlandı. Kelimeler Keamk uygulamasıyla rastgele dağıtılarak oluşturuldu ve poster okulda sergilendi.

24-06-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

Karma takımlara verilen görevler:

  • 1. Grup: Su kaynaklarındaki plastik kirliliği ve mikroplastiklerle ilgili Genially kullanılarak etkileşimli bir görsel oluşturdu. Tıklanabilir düğmelere içerikler eklendi. Amaç; mikroplastiklerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini aktarmak ve sürdürülebilir çözümler önermekti.

24-06-202524-06-2025









  • 2. Grup: Sulardaki biyolojik çeşitliliği korumaya yönelik dijital bir hikâye kitabı oluşturdu. Katılımcılar, önceki bölümlerle bağlantılı şekilde kendi bölümlerini yazarak bütünlük sağladı.

24-06-202524-06-2025










  • 3. Grup: Suyun arıtılıp güvenli şekilde nasıl kullanılabileceğini öğrenmek amacıyla bir su filtrasyonu deneyi yaptı. Bulgular ayrıntılı bir raporla sunuldu.

24-06-202524-06-2025


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nisan:

Planlanan faaliyetlere ilişkin görev dağılımı yapıldı, dijital araçlar tanıtıldı ve karma okul takımları oluşturuldu.

Dünya Günü (22 Nisan)'nde çevreye örnek olmak amacıyla okul çevresinde temizlik yapıldı.

24-06-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

Karma takımlara verilen görevler:

  • 1. Grup: Su koruma, okyanuslar ve biyoçeşitlilik temalı şarkılar üretmek için Suno.ai kullanıldı. Amaç, bilimsel farkındalığı sanatsal anlatımla birleştirmekti.

TÜM ŞARKILAR İÇİN TIKLAYINIZ


  • 2. Grup:Gradio ve Hugging Face kullanılarak, su koruma, deniz biyolojik çeşitliliği ve çevresel sorunlarla ilgili farkındalık yaratacak basit ama anlamlı bir yapay zekâ tabanlı uygulama tasarlandı.

UYGULAMIZ İÇİN TIKLAYINIZ

 

  • 3. Grup: Her öğrenci, su biyoçeşitliliğine yönelik bir tehdidi belirledi. ChatGPT kullanılarak görsel illüstrasyonlar oluşturuldu ve bir çizgi roman sayfası hazırlandı. Bu etkinlikle hem farkındalık hem de dijital okuryazarlık geliştirildi.


24-06-202524-06-202524-06-2025


 

 

 

 

 

 

 

Mayıs:

eTwinning Günü (9 Mayıs) için gönüllü öğrencilere sloganlar sunuldu, seçilen sloganlara uygun videolar çekildi. Videolar birleştirilerek yayımlandı.

Projeye ait eksikler kontrol edilerek değerlendirme çalışmaları yapıldı.

VİDEO İÇİN TIKLAYINIZ

24-06-2025

 

 Projemizin yaygınlaştırılması için düzenlenen sunumda öğrencilerimiz öğretmenleri eşliğinde projelerini tanıttılar.

 

 

 

 

 

 

 

 


Projemiz ile;

  • Sorumlu teknoloji kullanımına odaklanarak öğrencilerimizin dijital vatandaşlık yeterliliklerini geliştirdik.

  • Günlük yaşamda sürdürülebilir uygulamalara ilişkin farkındalığı artırarak sorumlu ve aktif vatandaşlığı teşvik ettik.

  • Karma okul takımları ve kültürel değişim faaliyetleriyle öğrenciler arasında uluslararası iş birliği ve iletişimi güçlendirdik.

  • Topluma olumlu katkı sağlayan çevre dostu dijital kampanyalar ve ortak ürünler oluşturduk.

Projeye katkı sağlayan başta öğrencilerimiz olmak üzere velilerimize ve okul idaremize teşekkür ederiz.